BODY MIX
Personal Trainer Paul Leisiwal

Groepslessen
Personal training
Wellness massage

GROEPSLESSEN

-4:41

Aanbod groepslessen:

Body Mix

"Level Up"
Functional training
Groepslessen

Train je hele lichaam in 50 minuten

Bij veel oefeningen wordt er gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht of materiaal dat het complete lichaam uitdaagt om mee te werken bij de uitvoering van de oefening. Hierbij kun je denken aan oefeningen met kettlebells, sandbags, speedladders, etc.. Bij de meeste oefeningen wordt het hele lichaam getraind waardoor de intensiteit zeer hoog ligt. Omdat het hele lichaam in een keer wordt getraind, is het effect door de Level Up groepsles t.o.v. reguliere fitnesstraining minstens net zo groot, dan niet groter. Je kracht en conditie gaan razendsnel vooruit en de calorieverbranding ligt hoog. Door de hoge intensiteit blijft de calorieverbranding zelfs lange tijd na de training verhoogd.


Hoe vaak kan je met de "Level Up" training meedoen?

Al met één les per week ben je bezig met je gezondheid. Een intensieve training van een half uur is al voldoende voor een optimale conditie en voldaan gevoel. Functional Training is de nieuwe manier van trainen en toegankelijk voor iedereen: jong en oud, getraind maar vooral ook ongetraind. Wie wil er nou niet een "Level Up" in zijn sportprestaties?


Voordelen van de "Level Up" training.
  1. trainen met een hoge FUN factor
  2. voor iedereen toegankelijk
  3. ook persoonlijke aandacht tijdens de groepslessen
  4. het hele lichaam wordt getraind in een korte tijdsduur
  5. snelle verbetering kracht en conditie

Body Mix Core 
Groepslessen

25 minuten Core training
In de 25 minuten durende groepslessen werk je aan:
  • het verhogen van de stabiliteit en lenigheid
  1. een betere houding aannemen
  2. het verbeteren van de communicatie tussen de spieren en zenuwen.

Om voor meer instabiliteit te zorgen kan je tijdens de les kiezen om een Medicine Ball, Swiss Ball, BOSU (een halve bal met een vlakke kant) of een Balance Board te gebruiken. Deze hulpmiddelen bootsen in versterkte vorm de instabiliteit na, die je lichaam dagelijks meemaakt en maken de oefeningen beduidend zwaarder.

Welke spiergroepen worden aangepakt:
  1. Rechte en schuine buikspieren
  2. Rechte en diepe rugspieren
  3. Grote en kleine bilspieren
  4. Peesplaat
  5. Middenrif
  6. Bekkenbodem
Core-Stability (Rompstabiliteit)

Level Up abonnement 1

  •  Gratis inschrijving
  • Maandelijkse vooruitbetaling
  • Maandelijks opzegbaar
  • 1x per week groeples

(Trainen op 1 locatie naar keuze)

Level Up abonnement 2

  •  Gratis inschrijving
  • Maandelijkse vooruitbetaling
  • Maandelijks opzegbaar
  • 2x per week groeples

(Trainen ongeacht welke locatie)

Level Up abonnement 3

  •  Gratis inschrijving
  • Maandelijkse vooruitbetaling
  • Maandelijks opzegbaar
  • 5x per week groepsles

(Trainen ongeacht welke locatie)

Minimum aantal deelnemers voor de Level Up groeples is 3, tot een maximum van 10.

Body Mix Core abonnement 1

  •  Gratis inschrijving
  • Maandelijkse vooruitbetaling
  • Maandelijks opzegbaar
  •  2x per week groepsles

Body Mix Core abonnement 2

  •  Gratis inschrijving
  • Maandelijkse vooruitbetaling
  • Maandelijks opzegbaar
  • 5x per week groepsles

Minimum aantal deelnemers voor de Body Mix Core groeples is 3 personen.

5 Body Mix Core groepslessen per week bij minimaal 3 deelnemers.

Overige:
 Prijs:
Level Up extra losse les alleen i.c.m. abonnement. (contant afrekenen)
 € 10,00 per les
Body Mix Core extra losse les alleen i.c.m. abonnement. (contant afrekenen)
 € 7,50 per les
Eenmalige proefles
GRATIS

Onderzoek naar Functional Training

Trainen met een hoge intensiteit is al lang een onderwerp van wetenschappelijk onderzoek. Meerdere onderzoeken tonen aan dat kort trainen met hoge intensiteit het lichaam in een fittere toestand brengt waarbij aanzienlijk hogere prestaties geleverd worden. Een ander bewezen effect is de gunstige invloed op de insulineresistentie wat voor mensen met overgewicht en diabetes van belang is. Daarnaast is de kans op blessures kleiner door de kortdurende belastingen.


Mobiel frame bij de "Level Up" groepslessen

Als extra basis kan getraind worden met een mobiele en zeer multi-functionele fitness frameKom uit de fitnesszaal en ga naar buiten, want daar worden de "Level Up" trainingen gehouden. Outdoor is in trek bij sporters, lekker naar buiten, trainen in de open lucht bijvoorbeeld als verlengstuk van het trainen in de sportschool. Met het mobiele frame is er de vrijheid om ook op plekken waar geen trainingsfaciliteit voorhanden is, een trainingslocatie te creëren. Het biedt de mogelijkheid om vrijwel alle krachttraining oefeningen vanuit de sportschool naar buiten en/of naar de klant te brengen. Dit wordt nog eens versterkt doordat functioneel trainen steeds meer aanzien heeft gewonnen in de sport en revalidatie.

Het mobiele frame is gemaakt van hoogwaardig aluminium Truss frame en kan in diverse lengtes worden opgezet en zo op maat worden aangepast aan de wens van de trainer en/of locatie. Met een hoogte van minder dan 2.55 m past het frame in vrijwel alle ruimtes. Het is zodanig samengesteld, dat het veilig door 1 persoon op locatie kan worden opgebouwd tot een veelzijdig training station voor het geven van groepslessen tot maximaal 10 deelnemers.

Waarom Core-stability

De core-stability - ook wel kern- of rompstabiliteit genoemd - is afkomstig uit de revalidatietraining en is pas later uitgegroeid tot reguliere trainingsvorm. Grofweg wordt met core-stability de functie van de diepe spieren van de romp (buik- en rugspieren, het middenrif en de bekkenbodem) bedoeld, maar de kern is eigenlijk de hele torso inclusief de interne organen.

In de beweegleer gaat men ervan uit dat alle spieren en gewrichten van het lichaam elkaar beïnvloeden. De spieren in je romp spelen daarbij een belangrijke rol. Veel mensen denken dat je armen en benen alle taken verrichten, maar je kern maakt dit mogelijk door stabilisatie en krachtoverbrenging. De krachten die op je onderlichaam komen, vang je op met je bovenlichaam en andersom. Hierdoor zwabber je niet als een lappenpop heen en weer, maar behoud je jou stabiliteit.


Het belang van een stevige kern

Het corset van spieren in je romp is dus de basis waaruit (bijna alle) bewegingen plaatsvinden en je hebt dus baat bij een goede kern bij praktisch alles wat je doet. Een stevige core draagt ook zeker bij aan de sportprestaties. Bij sport is het van belang om te zorgen voor een optimale krachtoverdracht van de romp en het bekken naar de armen en benen. Dat vraagt om een goede balans en aansturing vanuit de romp.

Uit onderzoek blijkt onder andere dat de kans op blessures afneemt bij het trainen van de rompstabiliteit, dat mensen met lage rugklachten gebaat zijn bij core-stabilitytraining en dat de spronghoogte kan toenemen wanneer je een goed getrainde kern hebt. De diepe buik- en rugspieren zijn daarnaast van belang bij het aansturen van de wervelkolom.


Enkele locaties: